10. Uuskasutus on säästlik

Kirjeldus ja eesmärgid:

Programmi eesmärk on tutvustada taaskasutamise põhimõtteid, ideid, võtta kasutusele uuesti asju ning arendada oskusi selleks ja parandada keskkonnasõbralikku mõtteviisi. Abistada ja anda ideid loovtöö ja uurimistöö koostajatele III ja IV kooliastmes.

Teemad:

Jäätmed

Uuskasutus

Säästev areng

Sihtgrupp:

puudega inimesed

lasteaiad

1-3 kl I kooliaste

4-6 kl II kooliaste

7-9 kl III kooliaste

10-12 kl IV kooliaste

Täiskasvanud

Keskus:

Puhta vee teemapark

Maakond:

Lääne-Virumaa

Programmi läbiviija:

Kati Hiir, Ivi Vainjärv, Eve Sarap, Galina Borissova, Samuel Golomb, Priit Adler, Epp Talvik, Silva Kärner, Tiiu Maran, Anu Nurk, Siiri Hiiesalu, Kauri Kivipõld, Helle Lepik, Velle Taraste, Lehte Tuuling, Ain Laane, Merili Pokasaar, Krista Tomson, Riina Laanetu, Kristiina Kaljurand

Programmi pikkus:

kuni 4 tundi

Maksimum grupi suurus:

20 inimest

Toimumise koht:

Puhta vee teemapark, Tamsalu, Väike-Maarja ja Järva-Jaani vald, Pandivere kõrgustik, Pandivere-Adavere-Põltsamaa nitraaditundlik ala

Toimumise aeg:

Aastaringselt

Päevakava:

Sissejuhatus, tutvumine, ülevaade päevast. Räägitakse jäätmete liikidest, jäätmete sorteerimisest, praktiline õpe uuskasutuseks.

Juuakse teed ja kinnitatakse keha ning kinnistatakse nähtut-kuuldut praktilise õppega. Teemapargi keskuses vaadatakse filmi jäätmekäitlusest.

Seos riikliku õppekavaga:

Läbiv teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng”

2.1. Läbiva teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng” käsitlemisega taotletakse õpilase kujunemist sotsiaalselt aktiivseks, vastutustundlikuks ja keskkonnateadlikuks inimeseks, kes hoiab ja kaitseb keskkonda ning     väärtustades     jätkusuutlikkust,   on   valmis     leidma   vastuseid keskkonna- ja   inimarengu küsimustele.

Läbiva teema „Keskkond ja jätkusuutlik areng” käsitlemine II kooliastmes keskendub peamiselt koduümbruse ja Eesti kesk-konnaprobleemide käsitlemisele. Arendatakse tahet   osaleda   keskkonnaprobleemide ärahoidmises ja lahendamises ning

kujundatakse keskkonnaalast otsustamisoskust. Arendatakse säästvat suhtumist ümbritsevasse ja elukeskkonna   väärtustamist,   õpitakse     teadvustama   end   tarbijana     ning   toimima keskkonda hoidvalt.

Bioloogia III kooliaste

9. Ökoloogia ja keskkonnakaitse

Õppesisu

Looduslik tasakaal. Inimmõju populatsioonidele ja ökosüsteemidele. Bioloogilise mitmekesisuse tähtsus. Inimtegevus keskkonnaprobleemide lahendamisel.

Põhimõisted: ökosüsteem, aineringe, looduslik tasakaal,   keskkonnakaitse, looduskaitse, bioloogiline mitmekesisus.